Adri & Zoon levert spartelvers en op tijd met hulp van ICT

Adri & Zoon is dé allround groothandel in vis, schaal- en schelpdieren en zeegroenten.

Michel Jongsma, sales manager, vertelt:
“Adri & Zoon is een groothandel in verse vis, schaal- en schelpdieren met ongeveer 65 medewerkers in vaste dienst. Voor ons is vis een basis voedingsmiddel, een vast onderdeel in de schijf van vijf. Vis en gezondheid zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Service en kwaliteit tegen een redelijke prijs staat hoog in het vaandel bij Adri & Zoon. Met ons uitgebreide wagenpark leveren we 6 dagen per week een zeer ruim assortiment aan de betere visdetaillisten, horeca- en visgroothandels. Binnen 12 uur na de order wordt door geheel Nederland geleverd! Bestellen voor 18:00 uur is geleverd voor 03:00 uur! Deze belofte maken we waar door een strak georganiseerd logistiek proces.”

Snelle groei
Adri & Zoon is een dynamisch familiebedrijf, dat de laatste ontwikkelingen nauwkeurig volgt. Het bedrijf groeit snel in volume en het aantal klanten. In deze groei behouden ze graag hun flexibiliteit en betrouwbaarheid. Dit wordt mede dankzij slimme ICT oplossingen mogelijk gemaakt.

Volledige grip op telefonische bereikbaarheid
Dit begint met een goede telefonische bereikbaarheid voor de orderintake. “Constant aandacht voor optimale bereikbaarheid is belangrijk voor de klanttevredenheid” zegt Jongsma. “We maken gebruik van een Cloud telefonie oplossing van Add ICT, waarbij de vaste en mobiele telefonie is geïntegreerd. Hierdoor is de telefonie plaats onafhankelijk en redundant. Na goed luisteren en meedenken heeft Add ICT een inrichting gemaakt m.b.v. wachtrijen per klantengroep, land en vertegenwoordiger. Hiermee komen onze klanten snel en efficiënt uit bij de gewenste medewerker. Op een groot display worden de actieve wachtrijen, wachttijden en beschikbare medewerkers constant weergegeven. Met deze informatie kunnen we snel schakelen met capaciteit.”

Op het gebied van mobiele telefonie regelt Add ICT ook alles voor Adri & Zoon. “Ze denken mee op gebied van abonnementen en leveren alle toestellen gebruiksklaar op, inclusief e-mail, internet, enz. Gaat er toch eens iets mis met een toestel of een instelling, dan is na een bezoekje aan de Grintweg het probleem weer snel verholpen. Ook de reparatie service met een vervangend toestel werkt prima.”

Kwaliteit vereist betrouwbare IT oplossingen
Jongsma legt uit dat kwaliteit wordt geborgd door het vastleggen van datastromen. “Ons product legt een weg af van visser tot consument, waarbij we regie willen houden over de hele keten. Door middel van track & trace is precies bekend welke vis er in de verpakking zit en waar deze gevangen is. Dit verhoogt de kwaliteit van onze dienstverlening en onze producten."

Aan de basis van de hoge kwaliteit van Adri & Zoon staan de beste producten en de efficiente processen. Maar er is meer aldus Jongsma. "We verdiepen ons uitgebreid in onze producten, zodat we op de hoogte zijn van vangst- en kweektechnieken, streken, geschiedenis, smaken en kwaliteitsverschillen. Informatie en communicatie over het product en het proces zorgen voor een excellent product.”

Het leveren van deze uitzonderlijke kwaliteit is alleen mogelijk als je constant investeert in een goede en betrouwbare technologie. Ons hele logistieke proces is voor een groot deel afhankelijk van ICT: software, hardware, verbindingen, communicatie. Alles moet perfect op elkaar afgestemd zijn en als een geoliede machine draaien. Hiervoor is Add ICT al 10 jaar onze partner. De uitrol van een robuuste managed wifi omgeving, maakt het mogelijk dat realtime orders worden verzameld met behulp van iPads op de pallettrucks. Naast advies en levering zorgen ze ook voor het operationeel houden van ons serverpark met alle aangesloten systemen. Verder staan ze als verbindende factor met andere leveranciers altijd paraat.”

24 uurs service zonder dure contracten
De belofte voor een snelle en volledige levering aan onze klanten stelt ook eisen aan de ICT Partner. Jongsma: “Wij zijn een bedrijf dat 6x20 uur aan het werk is. Hapert er eens iets op ICT vlak, moet dit ook per omgaande worden opgelost. Dan is het fijn dat de storingsdienst 7x24 uur bereikbaar is en zo nodig ook direct uitrukt. En dat allemaal zonder dure servicecontracten!”