Transportbedrijf Wielemaker goed op weg met optimale bereikbaarheid

Met zeventig medewerkers en vijfenvijftig wagens op de weg is transportbedrijf Wielemaker uit Middelburg sterk afhankelijk van een goede telefonische bereikbaarheid.

Het in transport, afvalinzameling en lifting gespecialiseerde bedrijf is er met behulp van Add ICT kantoorautomatisering & telecommunicatie uit Yerseke in geslaagd om zowel de eigen bereikbaarheid als de efficiency te verbeteren. Een succesvolle integratie van vaste en mobiele telefonie, in de vorm van Managed Mobile, speelt hierbij de hoofdrol.

"Wij leven van de telefoon. Een dag zonder elektriciteit komen we nog wel door, maar een dag zonder telefoon is ondenkbaar in de transportwereld," zo schetst directeur Ronald Wielemaker het belang van bereikbaarheid voor zijn bedrijf. "Dan lopen we gegarandeerd opdrachten mis en dat kost ons geld. Bovendien is er veelvuldig contact tussen onze planners en chauffeurs." 

 

Volledige integratie vast en mobiel
Daar waar het contact met klanten veelal per vaste telefoon verloopt, zijn alle chauffeurs uitgerust met een mobiele telefoon. "Vast en mobiel zijn toch een beetje gescheiden werelden, het is lang niet altijd zo eenvoudig om even door te schakelen," aldus Wielemaker, die daarom op zoek ging naar een oplossing, die vaste en mobiele telefonie volledig integreert. Wielemaker was direct gecharmeerd van het voorstel van Add ICT om met Managed Mobile te gaan werken. "Met Managed Mobile beschik je over een volledige integratie van vaste en mobiele telefonie. Daarnaast deed Add ICT ons een goed financieel voorstel. Bovendien is het prettig dat de voorgestelde oplossing niet alleen werkt met dure smartphones, maar ook met eenvoudige gsm-toestellen."

Altijd bereikbaar op vaste nummer
Sinds de implementatie van Managed Mobile is Wielemaker er in geslaagd zowel de bereikbaarheid als de efficiency te verbeteren. "Onze planners zitten niet altijd op hun werkplek, terwijl alles wel gewoon door gaat. Nu kunnen ze, als ze bijvoorbeeld even in de werkplaats of op het buitenterrein zijn, gewoon met hun mobiel een binnenkomend gesprek naar hun vaste nummer opnemen. Hetzelfde geldt voor onze monteurs." Volgens Jan Willem Bol van Add ICT biedt Managed Mobile nog een handige functionaliteit, die het contact tussen planners en chauffeurs vergemakkelijkt. "Omdat de toestellen van de chauffeurs onderdeel uitmaken van de telefooncentrale, kunnen de planners zien of een chauffeur bezet is. Dit voorkomt dat er talloze keren voor niets wordt gebeld naar bezette toestellen."

Nieuwste telefoniefaciliteiten
Volgens Ronald Wielemaker is een ander belangrijk voordeel van Managed Mobile dat alle faciliteiten van de telefooncentrale op de mobiele telefoon beschikbaar zijn. "Voorbeelden zijn verkort kiezen en het werken met wachtrijen. Dat is toch erg handig en efficiënt. Bovendien hoeven wij dankzij de combinatie met Managed Voice niet meer te investeren in een telefooncentrale en het onderhoud hiervan." Bol vult aan: "Dankzij Managed Voice, een hosted telefonie oplossing, heeft Wielemaker de zekerheid dat zij altijd beschikken over de nieuwste telefoniefaciliteiten, en dat zowel op het vaste als het mobiele toestel."

Professionele uitstraling
Ook in het kader van representativiteit is Ronald Wielemaker blij met de ingebruikname van Managed Mobile. "Het staat toch een stuk professioneler als je altijd vast bereikbaar bent. Bovendien kun je ook zelf via je mobiel uitbellen met je vaste nummer." Sinds de ingebruikname van de nieuwe telefonieoplossing heeft Ronald Wielemaker meer overzicht over het telecomgebeuren. "Ik ontvang nu één factuur met al onze telecomzaken en dat is een stuk overzichtelijker dan in het verleden. Daarnaast hebben we nu meer inzicht in het belgedrag van onze chauffeurs."

Schaalbare oplossing
Bol onderscheidt nog een belangrijk pluspunt van Managed Mobile. "Het is een makkelijk schaalbare oplossing. Afnemers betalen een vast bedrag per werkplek. Bij uitbreiding wordt er een toestel bijgeschakeld zonder dat je zelf aanpassingen hoeft te plegen in de telefooncentrale. Mocht het iets minder gaan met een bedrijf, dan zijn de abonnementen per maand opzegbaar." 

Goede samenwerking
Ronald Wielemaker is goed te spreken over de samenwerking met Add ICT. "We werken nu al enkele jaren samen met Add ICT en dat bevalt erg goed. De mensen van Add ICT denken goed mee hoe zaken nog beter kunnen en handelen snel als de situatie daarom vraagt. Als we bijvoorbeeld een nieuw toestel nodig hebben, dan wordt die dezelfde middag nog gebracht. Ik vind het fijn om met een lokale partij, zoals Add ICT, zaken te doen. Het biedt ons bijvoorbeeld het voordeel dat we met één vast aanspreekpunt te maken hebben. Kom daar maar eens om bij een grote landelijke provider."